연세대학교 경영전문대학원

교수진

교수진
  • 손재열
    교수
  • 전공   Information Systems (IS)
    Ph.D. Georgia Institute of Technology
  • 연구실   경영관 637
  • 연락처   02-2123-5456
  • 이메일   json@yonsei.ac.kr
  • 홈페이지   http://sites.google.com/site/isatyonsei/

학력

2001 박사 Georgia Tech

주요경력

교수, 연세대학교 경영대학, 2011-현재
부교수, 연세대학교 경영대학, 2008-2011
조교수, University of British Columbia, Vancouver, CANADA 2001-2008

강의관심분야

비즈니스 애널리틱스를 위한 머신러닝 (학부)
경영자를 위한 비즈니스 애널리틱스 (MBA)
Business Analytics II (MSc, PhD)
경영정보시스템
e-business 전략


 

연구관심분야

Online User Behavior
e-business
Online Security and Privacy 

주요 연구 논문 및 저서

Park, J., Son, J-Y., and Suh, K-S. 2022. Fear Appeal Cues to Motivate Users' Security Protection Behaviors: An Empirical Test of Heuristic Cues to Enhance Risk Communication. Internet Research, 32(3), 708-727,

유재선, 박재철, 전현준, 손재열. 2022. OTT 서비스의 세 가지 질적 요소: 혼합적 연구방법을 통한 접근. Information Systems Review, 24(1), 59-87.

Kwon, Y., Park, J., Son, J-Y. 2021. Accurately or accidentally? Recommendation agent and search experience in over-the-top (OTT) services. Internet Research, 31(2), 562-586.

강윤선, 손재열. 2020. 인터넷 개인방송의 상호작용성이 플로우를 매개로 시청자의 후원 행위 의도에 미치는 영향. 인터넷전자상거래연구, 20(5), 105-126.

채지원, 손재열. 2020. 유튜브 내의 휴리스틱 단서들이 정보검색 콘텐츠 시청의도에 미치는 영향. Information Systems Review, 22(3), 119-142.

최목련, 손재열. 2019. 모바일 앱 아이콘 컬러가 다운로드 의도에 미치는 영향. 인터넷전자상거래연구, 19(6), 41-55.

도현진, 손재열. 2019. 온라인 게임 내 사용자 간 상호작용이 지속사용의도에 미치는 영향: 경쟁과 협력을 중심으로. 인터넷전자상거래연구, 19(6), 57-74.

전현준, 최진선, 손재열. 2018. 기업의 스마트폰 메시지에 대한 고객 신뢰도에 관한 연구: 메시지 정교화 모델을 중심으로, Information Systems Review, 20(1), 61-80.

Son, J-Y. and Park, J. 2016. Procedural Justice to Enhance Compliance with Non-work-related computing (NWRC) Rules: Its Determinants and Interaction with Privacy Concerns, International Journal of Information Management, 36(3), 309-321.

Cavusoglu, H.,  Cavusoglu, H., Son,  J-Y. , Benbasat, I. 2015. Institutional Pressures in Security Management: Direct and Indirect Influences on Organizational Investment in Information Security Control Resources, Information and Management, 52(4), 385-400.

Park, J, Lim, H. and Son, J-Y. 2014. The Role of Merchandiser Feedback Comments and Performance Profiles in Building Trust in Group Buying Sites. Information Systems Review, 16(1), 1-15.

Park, J. and Son, J-Y. 2012. Understanding Customer Participation Behavior via B2C Microblogging. Asia Pacific Journal of Information Systems,22(4), 51-73.

Kim, H., Son, J-Y. and Suh, K-S. 2012 Following Firms on Twitter: Determinants of Continuance and Word-of-Mouth Intentions. Asia Pacific Journal of Information Systems, 22(3), 1-27.

Son, J-Y. 2011. Out of Fear or Desire? Toward a Better Understanding of Employees’ Motivation to Follow IS Security Policies. Information and Management, 48(7), 296-302.

Lee, J., Son, J-Y. and Suh, K-S. 2010. Can Market Knowledge from Intermediaries Increase Sellers’ Performance in Online Marketplaces? A Conceptual Model with Empirical Validation. International Journal of Electronic Commerce, 14(4), 69-102.

Kim, S. and Son, J-Y. 2009. Out of Dedication or Constraint? A Dual-Model of Post-Adoption Phenomena and Its Empirical Test in the Context of Online Services. MIS Quarterly 33(1), 49-70.

Son, J-Y. and Kim, S. 2008. Internet Users’ Information Privacy-Protective Responses: A Taxonomy and a Nomological Model. MIS Quarterly 32(3), 503-529.

Son, J-Y., Narasimhan, S., Riggins, F., and Kim, N. 2008. Understanding the Development of IOS-Based Trading Partner Relationships: A Structural Model and its Empirical Validation. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce 18(1), 34-60.

Son, J-Y. and Benbasat, I. 2007. Organizational Buyers' Adoption and Use of B2B Electronic Marketplaces: Efficiency- and Legitimacy-oriented Perspectives. Journal of Management Information Systems 24(1), 55-99.

Son,J-Y., Kim, S., and Riggins, F. 2006. Consumer Adoption of Net-Enabled Infomediaries: Theoretical Explanations and an Empirical Test. Journal of the Association for Information Systems 7(7), 473-508.

Son, J-Y., Tu, L., and Benbasat, I. 2006. A Descriptive Content Analysis of Trust-Building Measures in B2B Electronic Marketplaces. Communications of the Association for Information Systems 18, 99-128.

Son, J-Y., Narasimhan, S., and Riggins, F. 2005. Effects of Relational Factors and Channel Climate on EDI Usage in the Customer-Supplier Relationship. Journal of Management Information Systems 22(1), 321-353.

 

주요 학술활동 및 수상

연세경영연구 편집위원장 2019-
한국경영정보학회 총무부회장 2018
Information Systems Review 편집위원 2018-
최우수 논문상, 경영정보학회 추계학술대회 2017
우수강의교수상, 연세대학교 2011, 2012, 2018, 2020
강의우수교수상, 연세대학교 경영대학2011, 2017, 2020, 2022
우수연구업적표창, 연세대학교 2010
초헌학술상 2009
Research Grants, Social Sciences and Humanities Research Council, Canada 2003-2007, 2008-2011
편집위원,Information and Management, 2007 - 2011

 

기타

석박사 프로그램 주임교수 2017.3-2019.2
AMP 주임교수 2016
ODI 분야 주임교수 2011-2012 

목록

페이지 로딩 이미지 표시

x
x